機會是靠自己爭取來的,我一直很相信,

常常聽說在一群留學的國際學生裡,華裔的學生總是特別安靜不發問的一群,

這也是我想突破的一大障礙之一,而且我正嘗試著!

我從我的ESL class開始,儘可能的跟Mr. Aaron有互動,

雖然我們亞裔的音量拼不過墨西哥人的快問快答,但我儘可能嘗試,

跟台灣的時候不一樣的,我選擇老師正前方的座位,儘可能多些開口的機會,

每天的那十分鐘下課時間,大概就是conversation的最佳時刻,

最近,我總會有一句沒一句的跟Mr. Aaron答腔,

昨天,我們的topic是paragragh,是寫關於goals

要寫出title*1、topic sentence*1、support sentence*2、conclusion*1

<<This is my paragragh i wrote yesterday.>>

Title:How important English it is

  (indent)After I graduate from the college in my country, I decide to go aboard to improve my English skill(TOPIC SENTENCE). 
English is a basic skill in the world, if you dont have the skill, you cant have a good job, including my country. So I came to visit my Aunty in the USA and sigh up for the ESL class to make my English better(SUPPORT SENTENCE).
After six months, I'll go back to my country to find a job(CONCLUSION).

I let Mr. Aaron know I'll leave, and i can request him to do some help as possible as he can.

剛好,今天的課教的是can的用法

"CAN" could be ability, possibility, permission and polite request.

所以一下課,我順著課堂上的用法,我對Mr. Aaron說,

L: Mr. Aaron, i have a request, can u help me?

A:(laughing)sure!

L:I'll go back to my country to find a job, i need to write a resume including the autobiography, i need ur help. What should i write in the autobiography?

A:The autobiography have to write ur family, childhood, schooling....(i forget the other.) when u write it down, i can check. And if u need, i also can write the recommendation for u, that u can tell i have a recommendation from my teacher from united states.

你看看,你看看,我何其幸運總是可以遇到貴人,接著我們繼續聊天,

我說到我想要在這六個月能夠得到的進步,

Mr. Aaron更是很熱心的告訴我附近有一家anna hause elementary school可能會需要volunteer,

而且他是校長和副校長的朋友,要我跟他們說我是Mr. Aaron的學生,

我跟Mr. Aaron說我去community center的經驗,

我告訴他說他們告訴我需要成為他們的一員必須要注射疫苗等等的,我問他說那邊會不會也需要,Mr. Aaron又是一陣哈哈哈,

他說,"Lynn, i know that!"我告訴他說,"i'm afraid of that!"他一直哈哈大笑,但還是得去問問才知道。

他上課上到一半,我們在做exercise的時候,他還特地寫了一張便利貼給我,

把學校的名字跟校長們的名字寫給我。

然後要我告訴他我去了之後的結果,

事不遲疑,明天我上完早上的課就出發,

好不容易中午的課要告一段落我可以不用在頂著烈日曝曬,{#emotions_dlg.emotion_042}

但如果如願得到volunteer的機會,走到oakvalley blvd那兒,大概也是另一個煎熬!

回台灣等著黑蘋果吧!!!{#emotions_dlg.emotion_016}

不過可以讓生活更充實,何樂而不為!{#emotions_dlg.emotion_heart}

arrow
arrow
    全站熱搜

    lynngo40 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()